Plane type: | L-13 Blaník |
Airport: | Benesov (LKBE) |
Airline: | F-Air |
Registration: | OK-1827 |
Author: | Martin Kotek (KLF) |
Date taken: | 07/2008 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 5338× |
odkdy ma F-Air Blaniky ??? :-O
Nepatří náhodou tenhle Blaník GACu?
Má zajímavou historii ten Blaníček...paráda, díky za fotku.
Ahoj kondore :-D nemáš zač .
Zdravím autora! Martine, parádní foto skvělého letadla! Děkuju!
Z knihy p.Orlity Historie větroně L-13 Blaník, str. 65: ...L13A OK-1827, původně v roce výroby 1964 dodaný Svazarmu a přidělený do Č.Budějovic. Již v roce 1967 byl zrušen při havárii a později /pravděpodobně někdy v devadesátých letech) znovu postaven "kolem původních papírů" s původním výrobním číslem 172003 jako L-13A. ....V polovině 90.let se na něm v Benešově několikrát svezl pan Zemen, kdysi emigrovavší do Austrálie, také jeho japonské ženě J.Mari se Blaník velice líbil. Spokojený zákazník pak zaplatil nový exteriér letadla , který využívá motivu vycházejícího slunce a na přídi je v originálním japonském písmu jméno ženy pana Zemana (jméno v latince je také v malém provedení pod kořenem pravého křídla). Tento blaník je také pozoruhodný také tím, že namísto standartních koncových vřeten má montovány laminátové koncové oblouky z typu L23 model 96.
Kdepak křídlo z L-23. Normální L13, tedy i se vztlakovými klapkami, ale s koncovými oblouky používanými na Super Blaníku.
Madvik: Neni ani vice mene co prekladat. Jsou to dve jmena, a pokud prectes to co je velmi drobne napsano pod kridlem tak by to mohlo odpovidat tomu co chtel autor vyjadrit v japonstine. Jinak zadnej hlubsi smysl to nedava.
No taky koukám,že mu chyběj vztlaky....
12 records
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
Domino/Jirka: A nezacal ho GAC provozovat az nekdy pred 2 lety ?