Chat

This chat does not present official opinion of this server, it's just a place for meeting enthusiasts of the same breed. The planes.cz team cannot vouch for the contributions and the comments may not reflect the view of the team. The smileys are copyrighted by (c) Víťa. No HTML tags are allowed in this chat. Use "Enter" for new line. Any reasonable links can be entered using "link://" before the link address ("links://" for https).


Loading new comments... Comments list has been updated.
petrp (...212.162...)
2025-06-14 13:36

..on už taky neví coby:-o

petrp (...212.162...)
2025-06-14 13:36

Syrda---ahoj, co je to za nápad lézt do studenýho piva?:-o

Syrda (...81.89...)
2025-06-14 13:24

Dobrý den,v bazénu se studeným pivem. Co si přát víc.

sgunsigned guest (...100.147...)
2025-06-14 05:25
petrp

Zdar i Tobě :-T

petrp (...212.162...)
2025-06-14 04:58

sg.... dobré ráno, asi tak.Nech si smakovat

sgunsigned guest (...100.147...)
2025-06-14 04:49
petrp

tady krotkej u vajíček a kafíčka :-D . Bude krásná soota, škoda jí prochrápat, natožpak....

milhaus (...74.117...)
2025-06-13 21:52
TCMA

Funkci TCMA má většina moderních motorů, jde o to, že když FADEC ztratí možnost ovládat průtok paliva, tak v případě letadla na zemi motor vypne, a ve vzduchu omezí dodávku na volnoběh.

bugr (...255.168...)
2025-06-13 21:05

PV: jojo, já chtěl napsat "jestli chcíply motory" , myšlenka se rozešla s rukama..

PVunsigned guest (...79.96...)
2025-06-13 21:00

Bugr: Strojníci nejspíš ne... to éro to umí za určitých podmínek samo . Takže když se posere nějaký sensor za pět čínskejch dolarů, může to celý jít do háje zelenýho

bugr (...255.168...)
2025-06-13 20:59

chcíply, fuj...

petrp (...250.30...)
2025-06-13 20:56
bugr (...255.168...)
2025-06-13 20:54

jestli si chcípli motory tak se nemůžou divit, že to neletělo :-o

MK. (...192.13...)
2025-06-13 20:44

PV - tyhle zkratky ... dokazi byt nebezpecne.

PVunsigned guest (...79.96...)
2025-06-13 20:31

Murphyho zákon
Může-li se něco pokazit, pokazí se to.

PVunsigned guest (...79.96...)
2025-06-13 20:29

Aha, tak jako MAX mají svůj MCAS, tak 787 má jakési TCMA udělátko, které umí chcípnout motory A definitive determination of the reason for the dual shutdown will come from a detailed investigation, but in the mean time some pilots current on the 787 have pointed an accusatory finger at the aircraft's Thrust Control Malfunction Accommodation (TCMA) system, which is designed to prevent uncommanded high-thrust when an aircraft is on the ground. Simplistically, TCMA intervenes when the aircraft's weight is on its wheels and the engines are producing high levels of thrust, but the throttles are at or near idle. In such an extremely unusual situation TCMA will shut down the engines to prevent an accident. Uncontrollable High Thrust (UHT) is an extremely rare event that full-authority digital engine control (FADEC - the system that electronically links the pilot's throttle movements to the engine, which includes protections to ensure a powerplant cannot be damaged) has reduced significantly. But UHT is still classed as a potentially catastrophic situation and has prompted aircraft manufacturers to also install extra software on new aircraft to prevent it.

petrp (...250.30...)
2025-06-13 20:12

sg:Hele hele, nějakej krotkej:-p

sgunsigned guest (...100.147...)
2025-06-13 19:44
ráno

si klidně řvi .....

Vaklafunsigned guest (...99.226...)
2025-06-13 17:03

Zítra bude příležitost k pořízení nějakých fotek na LKVO: www.aerofest2025.cz/

RomanK (...243.108...)
2025-06-13 16:51

Kontaminované palivo: 1) start byl proveden na palivo v trubkách.... a zbytky v nádrži
2) znamenalo by to ohrožení dalších letadel...., která startovala po něm... ale předpokládám, že letiště od té doby nefunguje.

jakubv (...0.216...)
2025-06-13 16:40

někdo z fotek/videí po zvětšení tvrdí, že klapky správně 10-15, spoilery na křídlech na vyrovnání náklonu jsou vidět také po startu v činnosti a ta RAT že je venku :-/

jakubv (...0.216...)
2025-06-13 16:14

tak potvrdili, že mají oba zapisovače. tak snad nejsou moc uškvařený.
a že by přišli o oba motory 400ft nad zemí je hodně podivné...
na druhou stranu, na FR24 mají poslední data právě nad koncem dráhy, 400ft AGL/174kt a pak další nejsou, což by vypovídalo tomu, že neměli štávu...

JM46 (...242.88...)
2025-06-13 16:09

Indický úřad pro civilní letectví nařídil Air India zkontrolovat celou flotilu 787 s Genx motory
x.com/shukla_tarun/status/1933496541404180563/

JM46 (...242.88...)
2025-06-13 16:03

petrp: A mimozemšťany...

petrp (...212.162...)
2025-06-13 15:27

JM46:..ještě jsme neprobrali třebaaaa.........kontaminované palivo:-o Ne nic, bez dalším fakt to fakt nemá cenu.

JM46 (...242.88...)
2025-06-13 14:09

petrp: Když se na to zaměřím, tak na začátku tohohle videa je možná i slyšet, ale nedaří se mi jí vidět
x.com/KaleshiBua/status/1933224082620690853

V tý diskuzi zmiňují "dual engine rollback" ale já do toho tolik nevidím

Jirkapilot (...168.54...)
2025-06-13 14:05

Pavel: diky

petrp (...212.162...)
2025-06-13 14:02

JM46..a zase, jestli v této fázi vyletěla sama, tak to znamená problém se strojem, jestli si jí vyhodili v rámci řešení něčeho a zvorali to a hlavně jestli vůbec byla venku.......zapisovače 100 budou čitelné a tak bude všechno.....pokud to bude nějaký pruser Boeinga, víme to do pár dní.

lapajdaunsigned guest (...48.4...)
2025-06-13 13:49

Můj odhad je něco s motivem v kombinaci s chybou posádky (omezení FBW) a krátkou dráhou na přerušení vzletu
Případů kdy posádka něco řeší a zapomene letět je mnoho.

JM46 (...242.88...)
2025-06-13 13:48

Na A.netu někdo vylepšil screenshot z videa a tvrdí tam, že byla venku RAT
i.ibb.co/7tkgvM4S/Screenshot-2025-06-12-at-12-39-49.png

JM46 (...242.88...)
2025-06-13 13:09

petrp: Asi jo no. Nebo jestli nemohli být blbě naložení od začátku, že to nechtělo letět.

More than the 1500 presented records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details