Na dnešní lince QS1212 z Prahy na Tenerife (South) se premiérově představí Boeing 737 MAX 8 s novou obchodní třídou českého dopravce Smartwings. Boeing 737 MAX 8 imatrikulace OK-SWB (výrobní číslo 43556, rok výroby 2018) odlétá z Prahy na Kanárské ostrovy ve 12:00. Nová cestovní třída bude od soboty k dispozici také na lince QS1214 na Gran Canaria.
Dopravce létá během zimního letového řádu 2024/25 na Tenerife (South) pětkrát týdně (v pondělí, úterý, čtvrtek, pátek a neděli). Na Gran Canaria létá dvakrát týdně, ve středu a sobotu. Teoreticky mu pro obsluhu obou linek stačí jediné letadlo s obchodní třídou.
Obchodní třída Smartwings má podobu 18 polohovatelných křesel v konfiguraci 2+2. Zbývající část letadla bude tvořit 150 sedadel v ekonomické třídě standardně se třemi sedadly na každé straně uličky. Produkt obchodní třídy zahrnuje samostatnou přepážku odbavení, přednostní průchod k bezpečnostní kontrole (fast track), vstup do letištních salonků (Erste Premier Lounge v Praze, Montaña Roja VIP Lounge na Tenerife a Galdos VIP Lounge v Las Palmas), vyšší povolený limit zavazadel (dvě odbavená zavazadla – každé o max. hmotnosti 32 kg, dvě příruční zavazadla – každé o maximální hmotnosti 8 kg, a osobní tašky do 3 kg), občerstvení ve formě teplého menu s výběrem alkoholických i nealkoholických nápojů.
Připravil: Martin Bernict
Foto:
Já jenom srovnával lety na Tenerife z Vídně a Curichu. A pokud se nepletu, nikdo jiný z Evropy na Kanárské ostrovy (s narrow body) nelétá v konfiguraci reálně 2-2.
Protoze bc by melo mit sedadlo polohovatelné do vodorovne poice. To co myslite vy je vestinou na připojených letech.
A proč mohou třeba Austrian nebo Edelweiss říkat business class řadám, kde je vyblokované prostřední sedadlo, a zrovna Smartwings, které mají v této třídě rozhodně komfortnější sedadla než v economy, to říkat nesmějí?
Říkejme tomu spise premium economy
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Také jsem hned po oznámení koukal na ceny a konkurenci. Ano, SW má asi 15 let staré business sedačky na krátké tratě, podobné má třeba Turkish, se kterými létá z Istanbulu do Prahy.
A teď ceny. Díval jsme se na náhodné datum, které není v "peak sezóně". SW cca 30.000,- za zpátečku 2-2, jiné aerolinky 3-3 s vyblokovaným prostředním sedadlem za cca 15.000,-.
Za tu cenu mi nevadí trochu užší sedačka a rád si odpustím "řízený let do terénu", let na jeden motor, nebo unaveného kapitána, jak se děje u SW.